forbiddentought.blogg.se

Mitt liv med ADHD,asperger och personlighetsstörning

Var jag farlig

Publicerad 2014-04-29 15:56:00 i Allmänt,

Årskurs 5 en händelse i skolan som jag nästan höll på att bli polisanmäld för, då gick det fort att sätta mig i en resursskola, det som hade tagit så många år att vänta på..
 Tiden på resursskolan var bra, tog igen allt jag tappat under mina tidigare skolår. Men nu var det dags för utslussning..
 
Utdrag från dokumentet:
 
Utslussning till en lagom stor vanlig skola, en skola vald med omsorg, första terminen går bra… massa nya kompisar, men efter hand kommer verkligheten ifatt. Detta i form av lite uppförstorade rykten om att den där Jenny hon har ju hotat lärare med en det ena och en det andra, och sina gamla klasskompisar har hon ju misshandlat… henne kan ni ju inte umgås med, det börjar nu knarra lite i maskineriet.
 
Jenny hade under sin tid på Rurik lärt sig att man inte ska skada andra, man ska inte kasta saker, man ska inte agera ut… Kanske glömde dem att säga vart man ska göra av smärta och frustration. 
 
 
 
Jag var 13 år och mobbningen var igång igen, utfryst från i stort sätt hela skolan. Rykterna spreds runt och jag hade ingen.. 
 
Var jag farlig?!
 
 

Utdrag från dokumentet:
 
Hon börjar nu skada sig själv, rakblad och annat blir hennes lösning. Nu börjar karusellen igen.. samtal från lärare, kurator, skolläkare, rektor mm. Åtgärdsplan efter åtgärdsplan upprättas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela